Kompetencje przyszłości 2030 – zdobądź przydatne umiejętności dzięki szkoleniom SAN!

Na przestrzeni najbliższych lat będziemy świadkami wielu istotnych zmian na rynku pracy. Firmy już dziś stają przed koniecznością adaptacji do nowych uwarunkowań dynamicznie zmieniającej się gospodarki, dlatego oczekują od pracowników kompetencji i umiejętności, które pomogą w dalszym rozwoju.  

Boom na nowoczesne technologie, automatyzacja procesów i inne globalne megatrendy już niedługo spowodują, że wiele spośród obecnie istniejących zawodów przestanie istnieć, pojawią się nowe specjalizacje i tzw. „zawody przyszłości”. Raport „Future of Skills Employment in 2030” wskazuje, że ok 70% obecnych pracowników będzie musiało zmienić sposób wykonywania swojej pracy w następstwie przyszłych trendów gospodarczych i zapotrzebowania na nowe kompetencje i umiejętności.   

Raport „The Future of Jobs” Światowego Forum Ekonomicznego podaje, że w związku z rozwojem technologii i automatyzacją, do 2025 może zniknąć 85 milionów miejsc pracy, jednocześnie pojawi się 97 milionów stanowisk, wymagających nowych kompetencji i umiejętności.  

Jakie kompetencje warto rozwijać, aby zdobyć jeden z „zawodów przyszłości”? Z pewnością będą to:

  • kreatywność
  • aktywne uczenie się
  • inteligencja emocjonalna
  • elastyczność
  • innowacyjność
  • umiejętność myślenia analitycznego
  • przedsiębiorczość
  • współpraca
  • zarządzanie zespołami (HR)
  • przekazywanie wiedzy

W SAN wierzymy, że nasi studenci są przyszłością rynku pracy, dlatego chcemy Wam pomóc zdobywać umiejętności i kompetencje, które w połączeniu z wykształceniem zdobytym na naszej Uczelni będą wartością, którą docenią pracodawcy przyszłości. 

Dlatego specjalnie dla Was przygotowaliśmy ofertę praktycznych warsztatów szkoleniowych w wyjątkowych cenach! Jest to oferta przygotowana wyłącznie dla studentów i absolwentów SAN! 

Nie czekaj, zapisz się już dziś i zdobywaj kompetencje przyszłości z SAN! 

Rekrutacja i selekcja pracowników

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy rosnącą rolę działów HR w procesie budowania strategii, rozwoju oraz bieżącego funkcjonowania przedsiębiorstw.

Wiąże się to z coraz poważniejszymi wyzwaniami, jakie obecny rynek pracy stawia przedsiębiorcom – niski wskaźnik bezrobocia oraz wysoki popyt na pracowników powodują, że pozyskanie kandydatów do pracy staje się coraz większym wyzwaniem.

Dlatego też wiele firm szuka specjalistów z wiedzą i umiejętnościami w obszarze rekrutacji i selekcji pracowników  na stanowisko rekrutera.

Pod koniec 2021 roku średniomiesięczna liczba ofert pracy dla rekruterów na portalu pracuj.pl wyniosła 1600 osób, z czego ponad 600 ofert było ofertami pracy 100% zdalnej a ponad 300 pracy hybrydowej.

Popyt na specjalistów w obszarze rekrutacji wciąż rośnie, co stwarza wiele możliwości znalezienia ciekawej i dobrze płatnej pracy.

Czas trwania kursu to 9 godzin (szkolenie online na platformie MS. Teams). 

Program warsztatu

  1. Zagadnienia wstępne
  • Czym jest rekrutacja? Rekrutacja jest jak sprzedaż?
  • Rekruter zewnętrzny / in house – podobieństwa i różnice
  • Marka osobista rekrutera
  • Etyka i wiarygodność w pracy rekrutera
  • RODO w rekrutacji
  1. Przygotowanie do realizacji projektu rekrutacyjnego
  • Opis stanowiska pracy
  • Analiza potrzeb klienta wewnętrznego/zewnętrznego
  • Planowanie procesu rekrutacji
  1. Kanały komunikacji z potencjalnymi kandydatami
  • Rekrutacja zewnętrzna: kandydat aktywny i pasywny
  • Rekrutacja wewnętrzna i programy poleceń pracowniczych
  • Jak przygotować skuteczne ogłoszenie o pracę
  • LinkedIn i facebook w rekrutacji
  • Bolean search
  1. Employer branding w rekrutacji
  • Czym jest employer branding
  • Employer branding wewnętrzny i z zewnętrzny
  • Kampanie rekrutacyjne
  1. Realizacja projektu rekrutacyjnego
  • Analiza CV
  • Rozmowa telefoniczna (pre-screening)
  • Spotkanie rekrutacyjne
  • Wybór kandydata/kandydatów

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Zdobycie praktycznej wiedzy w obszarze rekrutacji i selekcji kandydatów, w szczególności tworzenia profili rekrutacyjnych, wyboru odpowiednich źródeł rekrutacji, projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych, docierania do kandydatów pasywnych, prowadzenia efektywnej komunikacji z kandydatami oraz wyboru najlepszych kandydatów
  • Uzyskanie kompetencji ułatwiających znalezienie atrakcyjnej i dobrze płatnej pracy w branży rekrutacyjnej jako rekruter wewnętrzny (dział HR w firmie ) lub zewnętrzny (agencja rekrutacyjna)