Studia podyplomowe

Lean management

Już od 440 zł za miesiąc

Program studiów

Wprowadzenie do Lean

  • Wartość dla klienta
  • Czynności dodające i nie dodające wartości
  • Straty jako podstawowa koncepcja Lean
  • Przepływy jako podstawowa koncepcja Lean

Zwinne zarządzanie

  • Specyfika organizacji usługowych w odniesieniu do potrzeb klienta
  • Tworzenie przepływu za pomocą metodologii Scrum
  • Kanban Board jako skuteczna metoda zarządzania procesami

Budowanie strategii

  • Metodologia Hoshin Kanri
  • Roczny cykl Hoshin
  • Taktyczne raporty A3

Mapowanie strumienia wartości (VSM)

  • Rodziny produktów, czas taktu, czas cyklu, czas procesu
  • Mapa stanu obecnego
  • Mapa stanu przyszłego
  • Budowanie listy działań

Raport 8D. Rozwiązywanie problemów jakościowych

  • Definiowanie problemu (5W1H)
  • Analiza problemu (Ishikawa, 5xdlaczego)
  • Działania korekcyjne i prewencyjne (CAPA)

Zarządzanie wynikami

  • Rola kierownictwa w skutecznym zarządzaniu firmą
  • Wskaźniki (KPI) a poziom organizacji
  • Budowanie systemu zarządzania wynikami

Seminarium I

  • Przygotowanie projektu kończącego I semestr

Zarządzanie zmianą

  • Konfrontacja ze zmianą
  • Postawy i zachowania w procesie zmiany
  • Fazy zmiany
  • Praca z oporem

Szybkie przezbrojenie maszyn SMED

  • Kroki SMED i obserwacje procesu
  • Czynności wewnętrzne
  • Czynności zewnętrzne

Praca standaryzowana

  • Wyrównywanie obciążeń na stanowiskach pracy
  • Tworzenie instrukcji
  • Instruktaż stanowiskowy (TWI) jako integralny element pracy standaryzowanej

Przepływ informacji w procesach usługowych

  • Mapy jednowymiarowe i wielowymiarowe
  • Stan obecny vs. stan przyszły
  • Oprogramowanie do tworzenia map procesów

5S jako metoda organizacji miejsca pracy

  • Wdrożenie kroków 5S
  • Strefowanie
  • Audyt 5S

System sugestii pracowniczych

  • Mała zmiana (Kaizen) jako podstawa doskonalenia procesów
  • Zarządzanie systemem sugestii
  • Zasady zgłaszania usprawnień

Toyota Kata

  • Kata doskonalenia
  • Kata coachingu
  • Eksperyment jako narzędzie kierunkowej zmiany

Seminarium II

  • Przygotowanie projektu kończącego II semestr