Studia I stopnia

Zarządzanie

Już od 280 zł za miesiąc

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Kierunek Zarządzanie w Społecznej Akademii Nauk daje studentowi możliwość zdobycia zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych z zakresu nauk o zarządzaniu oraz dziedzin komplementarnych, np. ekonomia, prawo, finanse. Program studiów koncentruje się na diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów pojawiających się w działalności każdej organizacji, zarówno w wymiarze lokalnym, jak i międzynarodowym, a także skutecznej analizie przeobrażeń zachodzących w przedsiębiorstwach w wymiarze gospodarczym i psychospołecznym. Program studiów, bazujący na amerykańskich wzorcach nauczania, pozwala wykształcić dobrych menedżerów posiadających umiejętności kreatywnego i analitycznego myślenia, tworzenia projektów i biznesplanów, opracowywania i wdrażania strategii marketingowych oraz komunikacji zewnętrznej i wewnątrzorganizacyjnej.

Kierunek Zarządzanie obecny jest w ofercie Uczelni od samego jej powstania. Zdobyte przez lata doświadczenie z racji długiego okresu pracy z i nad kierunkiem, współpraca z licznymi praktykami oraz doskonałą kadrą akademicką stawia naszą Uczelnię w gronie najlepiej przygotowujących potencjalnych kandydatów do pracy.

Czas trwania: 6 semestrów
Rodzaj studiów: studia I stopnia
Limit miejsc: studia stacjonarne - 40 miejsc, studia niestacjonarne - 160 miejsc
Uzyskany dyplom: licencjat zarządzania
Opiekun merytoryczny kierunku: dr Robert Seliga, prof. SAN, rseliga@san.edu.pl, mgr Monika Pytel, mpytel@san.edu.pl  

Specjalności

  • Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
  • E-commerce i Marketing
  • Zarządzanie logistyczne

W ramach specjalności studenci zdobywają wiedzę z zakresu zarządzania podmiotami funkcjonującymi zarówno w sferze biznesowej jak publicznej bez względu na wielkość, rodzaj własności oraz formę organizacyjną. Zagadnienia omawiane na specjalności zapoznają studentów ze współczesnymi metodami i technikami zarządzania oraz zasadami i procesami inwestowania i rozwoju przedsiębiorstw oraz podstawami prawa pracy. Studenci pozyskują wiedzę obejmującą problematykę zarządzania wiedzą i transferem technologii, wizerunkiem przedsiębiorstwa oraz innowacji. Studenci mają możliwość pogłębiania specjalistycznej wiedzy w ramach prowadzonych przedmiotów specjalnościowych: Zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym, Zarządzanie usługami i podmiotami publicznymi, Organizacja i funkcjonowanie MŚP.

Kształcenie w ramach specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi jest adresowane do studentów zarządzania, których interesuje szeroko ujęta problematyka uczestnictwa człowieka w organizacji. Celem specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi jest wykształcenie kompetentnej kadry zarządzającej strategicznym zasobem organizacji – ludźmi i ich potencjałem. Oferta kierowana jest do studentów planujących kierować działami personalnymi w organizacjach, chcących pracować w firmach konsultingowych świadczących usługi z zakresu ZZL oraz tych którzy kierują lub planują kierować organizacjami mając świadomość znaczenia i roli zatrudnionych w nich ludzi. Specyfika specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi realizowana jest w zakresie dwóch obszarów: teoretycznego i aplikacyjnego:

  • w ramach poznania teoretycznego słuchacze uświadomią sobie jak ważną rolę odgrywa proces zarządzania personelem dla organizacji, w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej i osiągania przez organizację jej kluczowych celów;
  • w wymiarze aplikacyjnym studenci nabędą szereg umiejętności, które mogą wykorzystać w pracy w działach HR.

W ramach specjalności studenci zdobywają zaawansowaną wiedzę o rynku, zachowaniach konsumentów, strategiach oraz narzędziach marketingu i umiejętności skutecznego stosowania metod podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa w wirtualnym środowisku. Specjalność ta wpisuje się w potrzeby nowej gospodarki opartej na informacji i technologiach wymuszających szereg zmian w zakresie realizacji podstawowych działań przedsiębiorstw i odpowiada na potrzeby rynku pracy sygnalizujące zapotrzebowanie na kształcenie specjalistów o kompetencjach związanych z rozwojem e-gospodarki. Program specjalności uwzględnia koncepcję indywidualnego podejścia do klienta narzucającą konieczność budowania planów i strategii marketingowych dopasowanych do pojedynczych klientów, zarówno na rynku B2B, jak i na rynku B2C. W toku zajęciowym studenci uczęszczający na zajęcia w zakresie specjalności „e-commerce” i marketing” kształcą umiejętności w zakresie określania potrzeb informacyjnych organizacji oraz wykorzystania zagregowanych informacji w procesach zarządczych, znajomość procesów, metod i technik w zakresie skutecznej komunikacji z wykorzystaniem innowacyjnych technologii, sprawnego posługiwania się narzędziami operacyjnymi w obszarach: wsparcia sprzedaży, kreacji reklamy, efektywności public relations, analiz zachowań nabywców oraz wzmocnienia kreatywnego oraz zespołowego działania

Specjalność przygotowuje przyszłych menedżerów oraz specjalistów odpowiedzialnych za koordynację procesów zarządzania w sferze magazynowania, transportu oraz zarządzania zapasami w podmiotach gospodarczych. Specjalność ta uwzględnia potrzeby współczesnych przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych wskazujących, iż istnieje ogromne zapotrzebowanie na specjalistów posiadających umiejętność zarządzania w oparciu o wiedzę o rynku oraz znajomość problematyki logistycznej przedsiębiorstwa. Oferowana wiedza i umiejętności diagnozowania, budowania strategii logistycznych, posługiwania się metodami oraz technikami zarządzania zintegrowanymi łańcuchami dostaw, przepływem zapasów oraz optymalizacji procesów transportowych pozwala absolwentowi specjalności „zarządzanie logistyczne” na dopasowanie logistyki przedsiębiorstwa do autentycznych potrzeb klientów.

Dlaczego warto?

  • Program studiów przygotowywany jest zgodnie z najnowszymi trendami w zarządzaniu i bazuje m.in. na amerykańskich wzorcach nauczania
  • Studia kształcą menedżerów odznaczających się umiejętnościami kreatywnego i analitycznego myślenia, tworzenia projektów i biznesplanów, opracowywania i wdrażania strategii marketingowych oraz komunikacji wewnątrz-organizacyjnej i zewnętrznej
  • Ogromną rolę w programie studiów odgrywają zajęcia w formie ćwiczeń, konwersatoriów z wykorzystaniem metod analitycznych i projektowych. Omawiane na zajęciach „case studies” pozwalają na praktyczne zastosowanie koncepcji i modeli strategicznych
  • Wykładowcami na kierunku Zarządzanie są naukowcy, którzy posiadają również bogate doświadczenie w praktyce gospodarczej
  • Studenci mają możliwość brać udział w realizacji projektów badawczych i współorganizować międzynarodowe konferencje naukowe, seminaria, a także spotkania ze znanymi osobistościami ze świata biznesu, polityki i nauki
  • Zarządzanie to kierunek uniwersalny, ponieważ kształtuje uniwersalne umiejętności, niezbędne w każdej aktywności ekonomicznej i biznesowej.

Wykładowcy-praktycy

  • prof. dr hab. Konrad Raczkowski – posiada bogate doświadczenie naukowe a także doświadczenie zawodowe jako wiceprezes Miedzi Copper Corporation oraz członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, były wiceminister finansów i wiceprezes Banku Ochrony Środowiska,
  • dr Elżbieta Klamut, prof. SAN – posiada doświadczenie zawodowe w pracy jako specjalista ds. księgowości, główny księgowy oraz dyrektor ekonomiczny;
  • dr Andrzej Marjański, prof. SAN - posiada doświadczenie zawodowe jako wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Powiatowego Centrum Zdrowia w Brzezinach sp. z o.o., współwłaściciel Przedsiębiorstwa Dremar s.c. w Jeżowie oraz członek Krajowej Rady Przedsiębiorczości przy Ministrze Gospodarki;
  • dr Arkadiusz Derkacz - posiada bogate doświadczenie zawodowe w pracy jako menedżer ds. kontrolingu i procesów biznesowych, dyrektor finansowy, kierownik produkcji, logistyki, kierownik organizacyjny.

Mediateka