Już od 400 zł za miesiąc

  • Sieci komputerowe i systemy operacyjne
  • Projektowanie gier komputerowych
  • Technologie programowania

Celem specjalności jest kształcenie w zakresie projektowania, eksploatacji i administracji sieci i systemów informatycznych. Studia koncentrują się na m.in.:

  • lokalnych sieciach komputerowych i infrastrukturze teleinformatycznej,
  • sieciowych systemach operacyjnych (w szczególności Linux oraz Windows),
  • sieciach bezprzewodowych, bezpieczeństwie systemów sieciowych.

Absolwenci przygotowani są do pracy w ośrodkach projektujących systemy informatyczne przeznaczone dla różnych branż oraz w firmach wdrażających i eksploatujących systemy informatyczne oraz jako administratorzy rozległych i lokalnych sieci komputerowych.

W czasie studiów na tej specjalności studenci, mając opanowane umiejętności w zakresie narzędzi informatyki, przyswajają sobie wiedzę z zakresu:

  • obsługi i podstaw administracji systemami operacyjnymi, w szczególności systemem Linux,
  • budowy systemów otwartych: typu Linux oraz systemów BSD,
  • sposobów licencjonowania systemów operacyjnych,
  • sposobów licencjonowania systemów operacyjnych,
  • podstaw administracji usługami katalogowymi, b
  • bezpieczeństwa i projektowania zabezpieczeń w systemach komputerowych,
  • tworzenia infrastruktury systemu informatycznego,
  • budowy systemu XWindow,
  • wstęp do programowania gniazd sieciowych oraz projektowania aplikacji KDE oraz Gnome,
  • wykorzystania aplikacji do zarządzania urządzeniami sieciowymi (w szczególności aplikacji niekomercyjnych),
  • tworzenia zaawansowanych aplikacji sieciowych.

 

Kończąc specjalność Sieci komputerowe i systemy operacyjne znajdziesz pracę, jako:

Przykładowe prace ze specjalności Sieci komputerowe i systemy operacyjne:

  • Implementacja serwisu internetowego z ofertami pracy w języku PHP
  • Strumieniowa transmisja wideo w sieciach bezprzewodowych
  • Inteligentna Sieć Bezprzewodowa oparta na rozwiązaniu firmy CISCO
  • System wspomagający zarządzanie pracą grupową na potrzeby realizacji projektów studenckich
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii sieciowych w sieci Uniwersyteckiej XXI wieku
  • Budowa urządzenia brzegowego w oparciu o dystrybucję BSD PFSENSE
  • Anteny mikropaskowe w seciach WLAN
  • Ukrywanie danych/Steganografia
  • Wdrożenie Active Directory z polisami bezpieczeństwa dla wybranego przedsiębiorstwa
  • Bezpieczeństwo sieci na poziomie routera brzegowego
  • Rozwiązania bezpieczeństwa styku LAN-Internet w oparciu o zintegrowaną architekturę CISCO Systems Safe na przykładzie zastosowań w instytucjach szkolnictwa wyższego
  • Next Generation SDH w teletransmisji sygnału telewizyjnego
  • Wdrożenie usługi Active Direcory w przykładowym przedsiębiorstwie
  • Implementacja usług WSUS, WDS, ADCS w sieci przedsiębiorstwa opartej na Active Directory
  • Oprogramowanie systemu wbudowanego przekaźników programowalnych do sterowania pracą kotła grzewczego
  • Implementacja QOS, na przykładzie urządzeń CISCO, w aspekcie wdrożenia usług VOIP na potrzeby SOHO\
  • Projekt elementów bezpieczeństwa w firmie z wykorzystaniem systemu CLEAROS
  • Rekonesans sieci bezprzewodowych - Wardriving
  • Implementacja protokołu IPv6 w oparciu o rozwiązania firmy CISCO
  • Raspberry Pi - miniaturowy komputer możliwości i zastosowanie
  • Aplikacja do śledzenia trasy samochodu
  • Zastosowanie protokołów routingu w zarządzaniu ruchem sieciowym w przykładowym przedsiębiorstwie
  • Wdrożenie rozwiązania z obszaru bezpieczeństwa sieci komputerowych; Untangle Next Generation Firewall
  • Implementacja systemu bezpieczeństwa w sieciach małych i średnich przedsiębiorstw
  • Ansible jako rozwiązanie automatyzacji procesów IT w wybranym przedsiębiorstwie
  • Wdrożenie w wybranym przedsiębiorstwie rozwiązania równoważenia obciążenia z wykorzystaniem systemu SAP_WEBDISPATCHER

Celem specjalności jest kształcenie ukierunkowane przede wszystkim na zdobycie odpowiednich umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi informatycznych do:

  • projektowania gier komputerowych,
  • budowy interfejsów graficznych i multimedialnych użytkownika (w szczególności zdalnych interfejsów, czyli aplikacji webowych),
  • projektowania grafiki i animacji (dwu i trójwymiarowych),
  • oraz wizualizacji danych i modeli (dwu i trójwymiarowych).

Zdobyte umiejętności studenci wykorzystują do realizacji własnych projektów - od prostych gier komputerowych lub aplikacji na urządzenia mobilne czy też witryn internetowych poczynając, do na zaawansowanych grach komputerowych z elementami VR i rozbudowanych portalach lub wortalach internetowych.

W trakcie nauki studenci rozwijają swoje umiejętności wykorzystania ogólnie stosowanych środowisk takich jak:

  • środowiska projektowania i programowania gier komputerowych (m.in.: Unity),
  • witryn i aplikacji webowych (np. DreamweaverJavaScriptHTML5CSS itp.),
  • edytory grafiki rastrowej i wektorowej 2D (np.: Adobe PhotoshopAdobe Illustrator lub Corel Draw),
  • programy do budowy aplikacji multimedialnych (prezentacji, multimedialnych encyklopedii, przewodników itp.),
  • programy do modelowania i tworzenia animacji w przestrzeni 3D (np.: 3D Studio Max lub Blender) oraz programów do przetwarzani innych mediów takich jak: dźwięk i wideo.

W ramach tej specjalności studenci rozwijają, uzupełniają i pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie:

  • projektowania gier komputerowych,
  • wykorzystania środowisk budowy witryn i portali internetowych,
  • budowy aplikacji multimedialnych (multimedialne encyklopedie, przewodniki, pomoce
    dydaktyczne itp.),
  • budowy i zarządzania witrynami i portalami internetowymi,
  • projektowania graficznego,
  • wykorzystania różnorodnych technologii grafiki komputerowej do wizualizacji swoich własnych wizji artystycznych,
  • tworzenia animacji i graficznych elementów interaktywnych stosowanych w komunikacji człowiek-komputer, grach komputerowych oraz w innych interfejsach graficznych i multimedialnych użytkownika systemów komputerowych i sieciowych (np.: witryny, portale i wortale),
  • podstawowych metod akwizycji i przetwarzania obrazu rastrowego w tym także metod przetwarzania zdjęć (nie tylko cyfrowych),
  • podstawowych metod akwizycji, przetwarzania i osadzania dźwięku w aplikacjach multimedialnych,
  • grafiki trójwymiarowej i wizualizacji obiektów przestrzennych,
  • składu komputerowego oraz związanych z tą problematyką zasad oraz metod tworzenia i aplikacji publikacji prostych (np.: plakatów) i złożonych (np.: broszur reklamowych).

Najbardziej zaangażowani i zainteresowani studenci mają szansę poznać tajniki budowy gier komputerowych oraz budowy wirtualnej rzeczywistości.

 

Kończąc specjalność Projektowanie gier komputerowych, aplikacji webowych i graficznych znajdziesz pracę, jako:

Kierunek dyplomowania „Aplikacje webowe i technologie grafiki komputerowej” lub „Projektowanie gier komputerowych, aplikacji webowych i graficznych”:

  • Projekt i implementacja front-end’u aplikacji sklepu internetowego w technologii Adobe Animate
  • Autorska aplikacja infografiki interaktywnej w technologii TypeScript oraz z wykorzystaniem biblioteki GoJS
  • Zastosowanie efektów specjalnych oraz technik montażu na przykładzie autorskiego filmu wideo
  • Przykładowe metody digitalizacji map – wykorzystanie technologii grafiki komputerowej w kartografii
  • Projekt materiałów multimedialnych dla celów kampanii społecznej poświęconej prowadzeniu aktywnego trybu życia
  • Komputerowe wspomagania projektowania na przykładzie projektów automatów do haftowania tkanin
  • Stanowisko do projektowania panoram sferycznych jako techniki wizualizacji 3D z wykorzystaniem obrazów cyfrowych 2D
  • Wykorzystanie panoramy obiektowej i fotografii produktowej w handlu elektronicznym
  • Reengineering witryny webowej na przykładzie firmy usługowo-handlowej
  • Oprogramowanie wspomagające pracę z komputerem dla osób niedowidzących – projekt witryny społecznościowej w technologii CMS
  • Analiza możliwości wykorzystania wybranych technologii grafiki komputerowej do projektowania katalogów klasycznych i multimedialnych
  • Analiza wykorzystania różnych technologii grafiki komputerowej do budowy gier – od prostych modeli dwuwymiarowych do wirtualnych światów 3D i gier sieciowych
  • Analiza możliwości wykorzystania wybranych technologii grafiki komputerowej do wykonania infografik animowanych.

Technologie programowania to specjalność, której celem jest ukierunkowanie studenta na projektowanie i implementację oraz – w dalszej kolejności – na testowanie, konserwację i administrowanie komponentami oprogramowania oraz systemami informatycznymi budowanymi w oparciu o te komponenty.

W ramach tej specjalności studenci rozwijają, uzupełniają i pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie:

  • tworzenia programów komputerowych w językach programowania niskiego i wysokiego poziomu,
  • programowania z wykorzystaniem stylu obiektowego i funkcyjnego,
  • budowania aplikacji wspierających działanie przedsiębiorstw, w tym:
    • systemów klasy CRM i CMS,
    • portali internetowych lokujących się w dziedzinie e-commerce,
    • aplikacji gromadzących i analizujących dane o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, wspierających podejmowanie decyzji biznesowych.

Poznając te obszary zastosowań języków i platform programistycznych student będzie miał sposobność zapoznania się z następującymi praktycznymi zagadnieniami związanymi z implementacją systemów informatycznych:

  • tworzeniem oprogramowania w oparciu o modele wielowarstwowe,
  • tworzeniem oprogramowania z wykorzystaniem wzorców projektowych,
  • budową oprogramowania w oparciu o technologię Java Enterprise Edition (JEE),
  • programowaniem z wykorzystaniem serwerów aplikacyjnych zgodnych ze standardem JEE,
  • wykorzystaniem ram/szkieletów aplikacyjnych (ang. frameworks) zarządzających cyklem życia komponentów aplikacji, realizujących wzorzec Dependency Injection m. in. Google Guice oraz Springframework,
  • integracją komponentów oprogramowania z użyciem platformy Java,
  • projektowaniem i implementacją relacyjnych oraz sieciowych (grafowych) baz danych,
  • wykorzystaniem API, ram programowych oraz komponentów realizujących mapowanie obiektowo-relacyjne (ORM, ang. Object-Relational Mapping), m. in. Java Persistence API oraz Hibernate,
  • budową aplikacji WEB, w tym – wykorzystaniem technologii pozwalających na tworzenie
  • bogatych interfejsów użytkownika działających w oparciu o przeglądarkę internetową.

Kończąc specjalność Technologie programowania znajdziesz pracę, jako:

Kierunek dyplomowania „Technologie programowania”:

  • Automatyzacja procesów BackOffice z wykorzystaniem technologii RPA (Robotic Process Automation) na przykładzie autorskiego projektu
  • Projekt i implementacja autorskiej aplikacji dla urządzeń mobilnych w postaci gry komputerowej
  • Testowanie aplikacji – automatyzacja testów z wykorzystaniem framework’a Selenium
  • Implementacja wzorca projektowego Page Object Pattern w automatyzacji testów funkcjonalnych aplikacji webowej
  • Projekt i implementacja autorskiej aplikacji typu PWA (Progressive Web Applicaation) z wykorzystaniem frameworku Django
  • Autorski projekt, implementacja webowej aplikacji bazodanowej z wykorzystaniem technologii PHP oraz framework’a Symfony