- O kierunku
- Galeria prac
- Realizowane przedmioty
- Rekrutacja
- Opłaty
Czego nauczysz się w trakcie studiów?
Czas trwania: 6 semestrów
Rodzaj studiów: studia I stopnia
Limit miejsc: studia stacjonarne - 60 miejsc, studia niestacjonarne - 120 miejsc
Uzyskany dyplom: licencjat grafiki
Studia na profilu Grafika Projektowa i Multimedia są adresowane do wszystkich zainteresowanych przyszłą aktywnością artystyczną i projektową. Student zdobywa wiedzę oraz umiejętności warsztatowe i artystyczne, niezbędne w warunkach indywidualnego lub zespołowego projektowania, m.in. z zakresu: malarstwa, rysunku, podstaw kompozycji, projektowania graficznego i multimedialnego, poznaje zasady stosowania i przeznaczenie grafiki wektorowej, bitmapowej, podstawy animacji dwu- i trójwymiarowej oraz zalet stosowania technik mieszanych. Kompetencje pozyskane w trakcie studiów pozwalają podjęcie działań i pracy w obszarze szeroko rozumianej grafiki multimedialnej.
Specjalności
- Multimedia
- Projektowa
Dlaczego warto?
- Kadra wykładowców z bogatym doświadczeniem praktycznym, zwłaszcza w zakresie przedmiotów projektowych i związanych z narzędziami cyfrowymi
- Zajęcia odbywające się w nowoczesnych salach komputerowych, wyposażonych w pakiety oprogramowania graficznego bądź w specjalistycznych pracowniach malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej
- Możliwość uczestniczenia w kilkudniowych plenerach dydaktycznych już od pierwszego roku
- W cykl studiów wpisane są zajęcia z posługiwania się specjalistycznymi programami komputerowymi do tworzenia grafiki 2D i 3D, m.in. programy pakietu Adobe, 3Ds Max
- Korelacja kształcenia ogólnoplastycznego i projektowego z kształceniem umiejętności posługiwania się narzędziami cyfrowymi – oprogramowaniem graficznym
- Dostosowanie programu kształcenia w zakresie specjalności i w ramach poszczególnych przedmiotów do nowoczesnych trendów i potrzeb rynku pracy
- Możliwość prezentacji swoich prac w instytucjach sztuki i kultury, współpracujących z Uczelnią
Wykładowcy-praktycy
- dr inż. Marcin Dziomdziora, prof. SAN
- dr Jarosław Golanek
- mgr Dorota Chojnacka
- mgr Katarzyna Koludo-Durkiewicz
- mgr Michał Matysiak
Partnerzy kierunku
- Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych
- Dom Literatury w Łodzi
- Muzeum Książki Artystycznej
- WIST drukarnia offsetowa
- European Media Group sp.z o.o. - organizator konkursu "Art of packaging"
Co po studiach?
Absolwent może ubiegać się o pracę w ciągle rozwijającym się w naszym kraju rynku: nowych mediów, reklamy, projektowania gier komputerowych oraz domach medialnych. Kompleksowość kompetencji pozwala również na podjęcie działań nad usamodzielnieniem swojej działalności w wyżej wymienionych dziedzinach.
Absolwenci kierunku Grafika są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy m.in. w charakterze projektanta graficznego lub pracownika korporacji medialnych (portale internetowe, telewizja, wydawnictwa multimedialne). Zdobyta wiedza i umiejętności warsztatowe pozwolą im zajmować się projektowaniem stron internetowych i makiet aplikacji, realizacją filmów reklamowych, wizualizacji i materiałów multimedialnych, tworzyć dowolne projekty graficzne wykonane technikami klasycznymi, cyfrowymi lub mieszanymi w zakresie grafiki wydawniczej, plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Będą mogli również wykorzystywać nabyte umiejętności w indywidualnej kreacji twórczej.
Miejscem pracy absolwentów kierunku Grafika mogą być:
- instytucje kultury,
- studia i agencje reklamowe
- wydawnictwa, drukarnie, agencje graficzne,
- firmy sektora IT,
- klasyczne i nowe media.
Absolwent Grafiki może także podjąć samodzielną praktykę zawodową na rynku reklamy, projektowania graficznego i multimediów.