Studia I stopnia

Grafika Projektowa i Multimedia

Już od 490 zł za miesiąc

Spotkanie z kierunkiem Grafika Projektowa i Multimedia (16.09 - 17.09.2020, godz. 11:00) w aplikacji TEAMS

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Studia na kierunku Grafika są adresowane do wszystkich zainteresowanych przyszłą aktywnością artystyczną i projektową. Student zdobywa wiedzę oraz umiejętności warsztatowe i artystyczne, niezbędne w warunkach indywidualnego lub zespołowego projektowania, m.in. z zakresu: malarstwa, rysunku, podstaw kompozycji, grafiki warsztatowej i fotografii. Ponadto, uczy się projektowania graficznego, projektowania gier komputerowych, tworzenia wizualizacji, poznaje zasady stosowania i przeznaczenie grafiki wektorowej, bitmapowej, podstawy animacji dwu- i trójwymiarowej oraz zalet stosowania technik mieszanych.

Specjalności

  • Multimedia
  • Projektowa

 

MULTIMEDIA

  1. Interaktywna infografika
  2. Tworzenie stron internetowych i makiet aplikacji
  3. Publikacje elektroniczne - informatyka wydawnicza 
  4. Animacja komputerowa w reklamie
  5. Wizualizacja i grafika prezentacyjna

 

GRAFIKA PROJEKTOWA

  1. Systemy identyfikacji i komunikacji wizualnej
  2. Grafika wydawnicza
  3. Plakat
  4. Projektowanie opakowań
  5. Pozyskiwanie i przetwarzanie obrazów analogowych i cyfrowych
  6. Technologie druku analogowego i cyfrowego

Dlaczego warto?

  • Kadra wykładowców z bogatym doświadczeniem praktycznym, zwłaszcza w zakresie przedmiotów projektowych i związanych z narzędziami cyfrowymi
  • Zajęcia odbywające się w nowoczesnych salach komputerowych, wyposażonych w pakiety oprogramowania graficznego bądź w specjalistycznych pracowniach malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej
  • Możliwość uczestniczenia w kilkudniowych plenerach dydaktycznych już od pierwszego roku
  • W cykl studiów wpisane są zajęcia z posługiwania się specjalistycznymi programami komputerowymi do tworzenia grafiki 2D i 3D, m.in. programy pakietu Adobe, 3Ds Max
  • Korelacja kształcenia ogólnoplastycznego i projektowego z kształceniem umiejętności posługiwania się narzędziami cyfrowymi – oprogramowaniem graficznym
  • Dostosowanie programu kształcenia w zakresie specjalności i w ramach poszczególnych przedmiotów do nowoczesnych trendów i potrzeb rynku pracy
  • Możliwość prezentacji swoich prac w instytucjach sztuki i kultury, współpracujących z Uczelnią

Wykładowcy-praktycy

  • prof. Tomasz Chojnacki
  • dr Jarosław Golanek
  • dr Marcin Dziomdziora
  • dr Milena Romanowska
  • mgr Jagoda Krajewska
  • mgr Agata Moryto
  • mgr Katarzyna Koludo-Durkiewicz
  • mgr Irmina Kuzik
  • mgr Urszula Sroczyńska

Partnerzy kierunku

  • Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych
  • Dom Literatury w Łodzi
  • Muzeum Książki Artystycznej
  • WIST drukarnia offsetowa
  • European Media Group sp.z o.o. - organizator konkursu "Art of packaging"

Co po studiach?

Absolwenci kierunku Grafika są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy m.in. w charakterze projektanta graficznego lub pracownika korporacji medialnych (portale internetowe, telewizja, wydawnictwa multimedialne). Zdobyta wiedza i umiejętności warsztatowe pozwolą im zajmować się projektowaniem stron internetowych i makiet aplikacji, realizacją filmów reklamowych, wizualizacji i materiałów multimedialnych, tworzyć dowolne projekty graficzne wykonane technikami klasycznymi, cyfrowymi lub mieszanymi w zakresie grafiki wydawniczej, plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Będą mogli również wykorzystywać nabyte umiejętności w indywidualnej kreacji twórczej.

Miejscem pracy absolwentów kierunku Grafika mogą być:

  • instytucje kultury,
  • studia i agencje reklamowe
  • wydawnictwa, drukarnie, agencje graficzne,
  • firmy sektora IT,
  • klasyczne i nowe media.

Absolwent Grafiki może także podjąć samodzielną praktykę zawodową na rynku reklamy, projektowania graficznego i multimediów.