Studia I stopnia

Dziennikarstwo i Nowe media

Już od 330 zł za miesiąc

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Dziennikarstwo i Nowe media w Społecznej Akademii Nauk to studia przygotowane z myślą o tych, którzy wiążą swoją przyszłość z nowymi mediami oraz nowoczesnym PR. Program studiów kładzie nacisk na nowe media i obejmuje przedmioty z zakresu dziennikarstwa, komunikacji społecznej oraz marketingu medialnego i PR, a także liczne zajęcia warsztatowe, w czasie których studenci mają możliwość ćwiczenia umiejętności zawodowych pod okiem doświadczonych dziennikarzy i specjalistów komunikowania społecznego. Proponowane profile kształcenia przygotowują do pracy w bardzo przyszłościowych dziedzinach, nieustannie poszukujących specjalistów. Jeżeli jesteś zafascynowany mediami, zdeterminowany, by je w przyszłości tworzyć, cechuje Cię twórcze podejście do świata, interesują Cię nowe media i ich możliwości, chcesz studiować, a z czasem tworzyć nowoczesne dziennikarstwo – Dziennikarstwo i Nowe Media są właśnie dla Ciebie. Poza wiedzą z zakresu dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego i radiowego, kształcimy kompetencje i umiejętności, które umożliwiają pracę w świecie nowoczesnych mediów oraz uczymy, jak samemu tworzyć nowe media i w nich pracować.

Zapraszamy na profil kierunku na Facebooku - Dziennikarstwo SAN

Czas trwania: 6 semestrów
Rodzaj studiów: studia I stopnia
Tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne
Limit miejsc: studia niestacjonarne - 90 miejsc
Uzyskany dyplom: licencjat dziennikarstwa i komunikacji społecznej

 

 

Opiekun merytoryczny kierunku: 
dr Grzegorz Mnich, prof. SAN gmnich@san.edu.pl

Specjalności

Dlaczego warto?

  • Przewaga zajęć warsztatowych, realizowanych nie tylko w uczelni, ale także w redakcjach i agencjach PR, współpracujących z kierunkiem
  • Zaangażowanie dziennikarzy oraz specjalistów PR aktywnych zawodowo i posiadających rozpoznawalną pozycję w świecie mass mediów, zarówno lokalnych, jak i krajowych
  • Możliwość realizacji krajowych i międzynarodowych praktyk i staży, m.in. w instytucjach Unii Europejskiej
  • Możliwość rozwoju zawodowego oraz odbycia praktyk we współpracy m.in. z TVP Łódź, Telewizją Toya, Gazetą Wyborczą, Radiem ESKA
  • Współpraca z wieloma redakcjami klasycznych i nowych mediów (m.in. Dziennik Gazeta Prawna, TVN, Program III PR, TVP, Radio Eska, Gazeta Wyborcza, Dziennik Łódzki, TV Toya) oraz agencjami reklamowymi i PR
  • Możliwość współtworzenia uczelnianych mediów, a także publikacji własnych materiałów w redakcjach współpracujących z Uczelni
  • Nowa specjalność - Digital media i komunikacja

Wykładowcy-praktycy

dr Grzegorz Mnich, prof. SAN – dziennikarz grupy radiowej ESKA
dr Renata Jagodzińska-Falk - specjalista w zakresie PR, reklamy i komunikacji społecznej
red. Elżbieta Grzeszczuk-Chętko - Szef Redakcji Informacji i Publicystyki Tv Toya
mgr Marcin Kwintkiewicz - specjalista z zakresu PR i rzecznictwa prasowego
red. Piotr Wesołowski - dziennikarz Tv Toya
  • dr Grzegorz Mnich, prof. SAN – kierownik kierunku, dziennikarz radiowy i telewizyjny;
    doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Prawa Europejskiego Uniwersytetu Łódzkiego. Dziennikarz mediów elektronicznych. Pracował w Faktach TVN jako reporter, wydawca, prezenter. Obecnie jako dziennikarz informacyjny jest zatrudniony w multimedialnej Grupie ZPR (Radio Eska, Supernowa, Plus, Vox), komentuje też bieżące wydarzenia społeczne i polityczne w TVP Łódź i regionalnej Tv Toya.

    Od kilkunastu lat z Brukseli i Strasburga relacjonuje jako dziennikarz sesje plenarne Parlamentu Europejskiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują funkcjonowanie współczesnych mediów, zachodzące w nich przemiany; propagandę w mediach; historię najnowszą Polski i świata. Jest autorem i współautorem kilku książek i kilkudziesięciu artykułów naukowych. Od 2014r. jest kierownikiem kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w SAN w Łodzi. Wraz ze swoimi studentami cyklicznie uczestniczy w warsztatach dziennikarskich w Strasburgu i Brukseli organizowanych przez Parlament Europejski.
    Prywatnie taternik, członek Polskiego Związku Alpinizmu.

  • dr Renata Jagodzińska-Falk - specjalista w zakresie PR, reklamy i komunikacji społecznej;
    absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów z zarządzania zasobami ludzkimi na Politechnice Łódzkiej, certyfikowana mediatorka, redaktorka prac naukowych, popularnonaukowych i literatury pięknej. Autorka wielu artykułów, współautorka i współredaktorka prac zbiorowych. Zainteresowania naukowe i praktyczne: komunikologia (w ujęciu pragmatycznym i teoretycznym), komunikowanie społeczne, komunikacja marketingowa, public relations, redakcja językowa i literacka.

  • red. Elżbieta Grzeszczuk-Chętko - zastępca red. naczelnego Tv Toya;
    absolwentka filologii polskiej na UMCS w Lublinie i Podyplomowego Dziennego Studium Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
    Dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna. Obecnie jest szefową redakcji informacji i publicystyki w Tv Toya oraz zastępcą redaktora naczelnego Tv Toya.
    E. Grzeszczuk - Chętko jest autorką publicystycznych audycji telewizyjnych o tematyce politycznej, gospodarczej i ekologicznej. W Tv Toya prowadzi programy "Konfrontacje", "Punkt Widzenia", "Koniunktura".
    Wcześniej była związana z prasą ("Kobieta i Życie", "Przyjaciółka", "TIM - Twój Ilustrowany Magazyn", "Sztandar Młodych" ), a następnie pracowała w TV "Tele 24" i Radiu "Classic" w Łodzi. Wielokrotnie nagradzana za pracę dziennikarską. Od wielu lat jest także nauczycielem akademickim (Uniwersytet Łódzki, Społeczna Akademia Nauk).

  • mgr Marcin Kwintkiewicz specjalista z zakresu PR i mediów społecznościowych;
    absolwent filologii klasycznej na Uniwersytecie Łódzkim i podyplomowo marketingu internetowego w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Przez 10 lat był dziennikarzem, przez kolejne 10 odpowiadał za komunikację w instytucjach publicznych: UMŁ, ŁSSE i UMWŁ. Wykładowca akademicki na UŁ i SAN – uczy studentów budowania marki, komunikacji kryzysowej, PR oraz współczesnych mediów, z naciskiem na media społecznościowe.

    Prowadzi także własną firmę Kwintesencję, która szkoli i obsługuje firmy w zakresie komunikacji biznesowej. Obsługiwał strony od założenia do 65 tysięcy fanów, ma na swoim koncie posty mające milionowe zasięgi. Szkoli także z wystąpień publicznych i współczesnych form komunikacji. Prywatnie fan biegania, fotografii i nowoczesnych technologii. Książki nadal woli czytać w wersjach papierowych.

  • red. Piotr Wesołowski - dziennikarz prasowy i telewizyjny;
    absolwent polonistyki na Uniwersytecie Łódzkim. Od 1989 r. związany z „Gazetą Wyborczą”, wieloletni zastępca red. naczelnego łódzkiego wydania tej gazety. Od 1991 r. współpracował z TVP, od 1993 z miesięcznikiem „Press”, a od 1998 - z Telewizją Toya (autorski program „Dla prawo i lewo- ręcznych”). Obecnie wydawca informacji i autor programów publicystycznych w Tv Toya. Dziennikarz roku 2010 w Łodzi – nagrody przyznanej przez Galę Biznesu. Od kilkunastu lat wykładowca w Społecznej Akademii Nauk, prowadzi też zajęcia na studiach MBA. 

Partnerzy kierunku

Dziennikarstwo SAN na Facebooku